Mahmut Akman
İş ve Sosyal Güvenlik Danışmanı
05 Aralık 2022
Sirküler No: 691
Çalışma mevzuatında “onaylı defter” iş sağlığı ve güvenliği mevzuatında kullanılmaktadır. Onaylı defter, işyeri hekimi ve iş güvenliği uzmanı tarafından yapılan tespit ve tavsiyeler ile gerekli görülen diğer hususların yazıldığı, seri numaralı ve sayfaları 1 asıl 2 kopyalı şekilde düzenlenmiş her işyeri için tek olan defterdir.
İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Yönetmeliği’nin “işverenin sağlık ve güvenlik kayıtları ve onaylı deftere ilişkin yükümlülükleri” başlıklı 7’nci maddesine göre;
– Onaylı defter işyerinin bağlı bulunduğu Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlükleri veya noterce her sayfası mühürlenmek suretiyle onaylanır.
– Onaylı defter yapılan tespitlere göre iş güvenliği uzmanı, işyeri hekimi ile işveren tarafından birlikte veya ayrı ayrı imzalanır.
– Onaylı deftere yazılan tespit ve öneriler işverene tebliğ edilmiş sayılır.
– Onaylı defterin asıl sureti işveren, diğer suretleri ise iş güvenliği uzmanı ve işyeri hekimi tarafından saklanır.
– Defterin imzalanması ve düzenli tutulmasından işveren sorumludur.
– Teftişe yetkili iş müfettişlerinin her istediğinde işveren onaylı defteri göstermek zorundadır