E-ticaret ve Bilgi Teknolojileri Danışmanlığı 2018-09-27T10:02:00+00:00

E-ticaret, Dijital Pazarlama, Retail ve Bilgi Teknolojileri tarafındaki 17 yıllık tecrübemiz ile yeni kurulacak e-ticaret projelerinin planlanması, kurulması ve işletilmesi ile mevcut e-ticaret markalarının ihtiyaçlarına uygun çözümler sunuyoruz.

Bilgi Teknolojileri tarafında, eğitimler ve teknik çözümler ile şirketlerin güvenlik, cloud ve dönüşüm ihtiyaçlarına çözümler üretiyoruz.

  • İş Planı ve Bütçe

    Analiz sonrasında 5 yıllık iş planı hazırlanır. Gelir ve giderler enflasyon ve döviz tahminleri de göz önüne alınarak hazırlanır.

  • Altyapı Seçimi

    Altyapı için, eğer firmanın özel bir seçimi yoksa opensource altyapılar tercih edilir. Proje brieflenir, kavramsal döküman hazırlanır ve yazılım Proventus tarafından yapılır ya da denetlenir.

  • Responsive Tasarım

    Hazırlanan brief ve kavramsal döküman kapsamında tasarım ajansı belirlenir. Onaylanan tasarımın, altyapı ile birlikte kodlanması sağlanır.

  • ERP Entegrasyonu

    Eğer firmanın mevcutta kullandığı bir ERP varsa, back office ile ERP arasında sipariş, muhasebe ve lojistik entegrasyonu sağlanır. Eğer mevcut bir ERP yoksa, bu işlemler şirketin iş şekli de dikkate alınarak oluşturulur.

  • Omni-Channel

    E-ticaret platformu bir retail ile entegre çalışacaksa, ERP ve back office entegrasyonu ile anlık mağaza stoğunun web mağazasında gösterilmesi, web mağazasından sipariş verilmesi, seçilen mağazadan teslim alınması, siparişin web mağazasından gönderimi ancak belirlenen mağazadan paketlenmiş olarak teslim alınması, omni-channel kapsamında mağaza ve web mağazası fiyatlama politikalarının belirlenmesi de sağlanır.

  • Dijital Pazarlama

    Dijital pazarlama konusunda gerekli altyapı kurgusu detaylı olarak sağlanacaktır. Mevcut e-ticaret şirketlerindeki ve dijital reklam ajanslarındaki genel yaklaşım, segmentasyon dahi yapmadan reklam bütçesinin kullanılması yönündedir. Proventus ise, bunu alt segmentlere indirerek, hatta kullanıcı bazında değerlendirerek yapar.

  • SEO – Search Engine Optimization

    Google ya da Yahoo, Bing veya Yandex arama motorlarından organik arama ile gelen trafik çok önemlidir. Çünkü bunun için bir reklam harcaması yapmazsınız ve genel trafiğin ortalama %50’si de buradan gelmektedir. Bu arama motorlarının sitenizi en iyi şekilde indexlemesi, anahtar kelimelerin iyi belirlenmesi bu oranın arttırılması ve reklam giderlerinin azaltılması açısından önemlidir. Buna ek olarak, sıralamalarda ilk sıralarda ve rakiplerin üzerinde yer alınmasını sağlamak, arama sonuçlarında standartın dışında (görsel, fiyat, kategori, müşteri puanlaması vs…) bir görüntü yaratarak tıklanmanın arttırılması ve hemen çıkma oranının düşürülmesi önem taşımaktadır.

  • GCP – Google Conversion Program

    Tasarım sonrasında heat map analizi yapılması, call to action butonlarının renkleri ve yerleşimlerin belirlenmesi dönüşüm oranının arttırılması açısından önem taşımaktadır.

  • Google Analytics Premium & Enhanced E-commerce Module Entegrasyonu

    Google Analytics ve Enhanced E-commerce Module entegrasyonu ölçümlemelerin yapılabilmesi için çok önemlidir. Google Analytics örnek datalar üzerinden raporlama yaparken, Premium hizmeti ise tüm data üzerinden raporlama yapar. Bu da kişilerin davranışlarının CRM’e aktarılması, orada yapılacak müşteri segmentasyonuna göre aksiyon alınması ya da reklam bütçelerinin optimizasyonu açısından çok önemlidir. Aynı zamanda site üzerindeki hedeflerin tanımlanması da, doğru ölçümleme yapılabilmesi ve müşterilerin nerelerde alışverişten vazgeçtiğinin tesbiti açısından önem taşımaktadır.

  • Recommendation Marketing & Carousel Yerleşimi & Dönüşüm oranı

    3 türlü tavsiye sistemi vardır. Bunlardan ilki tavsiye motorlarıdır. Tavsiye motoru siteye entegre kodlar ile müşteri davranışlarını toplar. Bu verileri belirli algoritmalar ile harmanlar ve aynı kesişim kümesinde bulunan kişiler üzerinden bu ürünü alanlar bunları da satın aldı gibi tavsiyeler üretir. Gelişmiş bir tavsiye sistemi ile bu sorguları çeşitlendirerek değişik tavsiyeler üretmek mümkündür. Aynı zamanda A/B testleri ile de, bir kısım müşterilere tavsiye sisteminin sonuçları, bir kısım müşterilere de normal seçkiler gösterilerek, tavsiye sisteminin avantajı takip edilmelidir. Değilse, ana sayfada en önemli yere koyulan tavsiye sistemi sonuçlarının, tavsiye sisteminin iyi önerilerde bulunması yüzünden mi, yoksa bulunduğu yerden dolayı mı başarı sağladığı tesbit edilemez.

    Bir diğer tavsiye sistemi de diğer müşterilerin ürünlere yaptıkları yorumlardır. Bunların arttırılması için çeşitli pazarlama aktiviteleri yapmak çok önemlidir. Bu tavsiyeler ya da eleştiriler müşterinin o ürünü satın alma aşamasındaki kararını etkileyeceği gibi, SEO açısından da benzersiz içerik yarattıkları için çok önemlidir.

    Üçüncü tavsiye sistemi de otorite tavsiyesidir. Bu da Content Marketing’in konusuna girmektedir. Satılmak istenilen ürün grubuna göre içerikler yaratmak çok önemlidir. Bu da SEO için benzersiz içerik yaratacağı gibi, müşterinin karar verme sürecine olumlu etki yapacak ve marka bağımlılığını arttıracaktır. Örneğin kitap satan bir e-ticaret sitesinin bir edebiyat dergisi (SabitFikir vs. gibi) yayınlaması, telif ücretleri karşılığında objektif yazılar yazdırması ve bu eleştirileri (olumlu/olumsuz) ilgili ürün sayfasına koyması çok önemlidir.

  • E-mail Marketing

    E-mail marketing en önemli pazarlama araçlarından bir tanesidir. Bunun için kendisini ispatlamış bir mail provider ile çalışmak çok önemlidir.

    Yeni yasal düzenlemeler sonucunda firmalar istedikleri gibi mail gönderemiyorlar. Mail ile müşterilere ulaşmak için müşterilerinin onayını alması gerekiyor. Bu onay süreçlerinin de yasal mevzuata uygun olması gerekiyor. Aksi durumda, şirketler cezalarla karşı karşıya kalabiliyor. Bu sebeple, bütün kitleye bulk mailingler yapmak yerine, segmentlere ve müşterinin isteklerine uygun mailingler yapmak, hem müşteri memnuniyetini arttırır, hem de mailinglerin açılma ve tıklanma oranlarını arttırır. Örnek olarak, bir üründe yapacağınız kampanyayı, bu ürünü kimler satın alabilir sorgusu ile belirli bir kitleye göndermek ile, tüm kitleye yollamak arasında, cirosal olarak ortalama %10 fark vardır. Ayrıca bu kampanya ile ilgilenmeyen %99’luk kitleyi de rahatsız edeceğiniz için, üyelerin mailing listesinden çıkmalarına da sebep olabilirsiniz. Genel kitleye yapılacak gönderimlerde ise, mutlaka tavsiye sisteminin e-mail uygulaması kullanılarak her kullanıcı için ayrı ve özel mailingler yaratılmalıdır.

  • Social Media Marketing

    Sosyal medya pazarlamasının da önemi çok artmıştır. Ancak, burada da artık organik gönderimlerden değil, etkileşimli ya da reklamlı gönderilerden dönüşüm sağlanmaktadır. Bu kapsamda çeşitli uygulamalar ile kullanıcıların sayfanızı ya da hesabınızı takip etmenizi sağlamalı, etkileşime girecek gönderimler yapılması gerekmektedir.

  • CRM

    CRM entegrasyonu e-ticaret projelerinde önem taşımaktadır. Aksi durumda müşterilerinizi tanıyamaz, segmente edemez ve kampanya verimliliğinizi ölçemezsiniz. CRM üzerinde yapılacak olan Google Analytics Premium entegrasyonu ile, kullanıcı bazında (cockie’lerden alınır) sitede yaptığı (sipariş dışındaki) tüm hareketleri CRM’e aktarılır. Sipariş bilgileri de ERP üzerinden bu sisteme gelir. Bu sayede bu müşteriye ne kadar reklam harcaması yapıldığı, şu ana kadar ne kadar kar edildiği vs. gibi raporlamalar çıkartılır. Bu sayede, çoğu e-ticaret şirketinin yaptığı gibi, cironun %4,5’unu pazarlama bütçesi olarak ayırıp, bu bütçeyi de genele harcamazsınız. CRM ile, reklam bütçenizi optimize edilmiş şekilde ve segmentlere göre belirlersiniz. Aynı zamanda kapanya yapacağınız kitleyi de CRM üzerinden yapacağınız filtrelemeler ile belirlersiniz. RFM, life time value churn analizi gibi analizleri de yaparsınız.

  • Ödeme Sistemleri

    Bütün kart tipleri ile çalışılacağı gibi, PCI-DSS sertifikalı MasterPass gibi şirketler ile de çalışarak, ödemelerinizi daha güvenli ve hızlı almanız önem taşımaktadır. Bu tür sistemlerde kart bilgisi sakladığınız için tek tıklama ile satın alma yaptırabileceğiniz gibi, müşteri tarafındaki kontroller ile de fraud riskinizi minimize edersiniz.

  • Lojistik

    Eğer mevcutta bir lojistik biriminiz yoksa, iş planı çerçevesinde ve yıllık hedefler dahilinde bir lojistik merkezi ve altyapısı kurulması ya da outsource hizmetler alınması danışmanlığını sağlıyoruz.

  • Bilgi Güvenliği Farkındalık Eğitimleri

  • Güvenli Ofis ve Çalışma Ortamı Eğitimi

  • Güvenli Kod Yazma Eğitimi

  • Sistem Güvenliği Eğitimi

  • Python Kod Geliştirme Eğitimi

  • AWS Eğitimi

  • Linux Eğitimi

  • Açık Kaynak Kodlu Araçların Entegrasyonu

  • Cloud’a Geçiş Hizmeti (AWS, Google Cloud)

  • Veritabanı Hizmetleri (Mysql, Postgresql, Mariadb, Aurora, Mongodb)

  • Optimizasyon ve Performans İyileştirme Hizmeti

  • IT Süreçleri için Otomasyon Hizmetleri

  • Ölçekleme ve Sistem Mimarisi Hizmetleri

  • Sistem ve Yazılım Güvenlik Testleri

  • Sistem İzleme ve Takip Sistemi Entegrasyonu